Angry Birds 2 film recensie

Angry Birds 2 film recensie

Voor Mamaliefde mocht ik, Eke, naar de première van een fantastisch leuke bioscoop film: Angry Birds 2. Samen met mijn zoon Max van vijf, een vriendje en zijn moeder beleefden we onze eerste filmpremière mét BN’ers.

Verhaallijn

Natuurlijk ben je benieuwd waar de film over gaat! Ik wil niet teveel verklappen, maar dit vertelt Universal erover, de productiemaatschappij van de film:

De vete tussen de humeurige vogels en de gemene groene biggen krijgt in ANGRY BIRDS 2 een nieuwe wending. Als een nieuw gevaar afkomstig van het ijskoude Adelaarseiland zowel het Vogeleiland als het Biggeneiland bedreigt, besluiten Red (Eddy Zoëy), Chuck (Enzo Knol), Bomb (Murth Mossel) en Mighty Eagle (Frank Lammers) om Chucks zus Silver (Do) in te lijven en om samen te werken met
biggen Leonard (Ruben Nicolai), zijn assistente Courtney (Pip Pellens), en zijn techneut Garry (André Dongelmans). De vogels en biggen sluiten een wapenstilstand en vormen samen een superteam om allebei hun eilanden te redden.

Adviesleeftijd

Angry Birds 2 film recensie - Reisliefde

Het verhaal bouwt snel op en loopt daarna lekker door. Voor je het weet is de film alweer afgelopen. Max is best een gevoelig ventje, maar ik had niet de indruk dat hij de film te spannend vond, precies goed! We kunnen de film zeker aanraden, het is een prima film voor kinderen vanaf de kleuterleeftijd en zowel voor jongens als meisjes leuk om naar te kijken.

Ook voor volwassenen zitten er grappige en soms ook ontroerende scènes in. Ook de herkenbare dansnummers zorgen ervoor dat je nog net geen zin krijgt om van je stoel op te staan en te gaan dansen.

Zoek je nog een leuk uitje met je kinderen? Je gaat absoluut geen spijt krijgen van een bezoek aan deze film! Ideaal voor de laatste regenachtige dagen van de vakantie, of na een dag school om weer even bij te komen 😉

Verslag van de première

De première van Angry Birds 2 vond plaats in Pathé Arena, een bioscoop die natuurlijk qua omvang al best imponerend is. Dat er ook nog een rode loper met dranghekken, twee mega ballonnenbogen en grote borden stonden, maakte dat onze kleuters toch wel aardig onder de indruk waren. Het duurde niet lang voordat de poppen van Angry Birds op de rode loper kwamen. Op een gegeven moment voegde zich één-voor-één ook de stemmencast van Angry Birds 2 op de rode loper. Zij poseerden voor de pers en werden geïnterviewd. De Nederlandse stemmencast is niet de minste. De cast bestaat onder andere uit Eddy Zoëy, Enzo Knol, Murth Mossel, Ruben Nicolai, Frank Lammers, Do, Soundos El Ahmadi, Olcay Gulsen, Pip Pellens, Andre Dongelmans, Diederik Jekel, Janice, Marieke Elsinga, Mattie Valk, Rico Verhoeven, John van den Heuvel, Maryam Hassouni, Bibi, Levi van Kempen, Annemarie Jung, Saar van de Zoete Zusjes, Imaani Oosterhuis en Irma Knol.

In de foyer van de bioscoop werd de stemmencast voorgesteld door Patrick Martens. Ook bracht zangeres Do een speciaal voor de film geschreven nummer ten gehore. Voor de volwassenen sloot ze af met één van haar oude hits in een dance-jasje, Heaven. En toen was het eindelijk zo ver. Na lang wachten gingen de zalen open en mochten we een plekje zoeken. Op onze stoelen lag een goodiebag gevuld met popcorn, lekker drinken, jellybeans en nog een hoop andere leuke goodies. De 3D-bril ging op en Angry Birds 2 begon!

Redactie Reis-liefde