Fien & Teun; feest op de boerderij theater

Fien & Teun; een boer en een boerinnetje. Wie kent deze vrolijke figuren niet? Ooit bedacht door Lief! Lifestyle en later tot leven gewekt in een eigen tv-programma. Nu zijn ze ook te zien in het theater. De kinderen vinden het geweldig om naar de boerderij te gaan, en ze vinden het ook fantastisch om naar het theater te gaan. Dit was dus een groot feest; letterlijk en figuurlijk. Want feest is het centrale thema van deze voorstelling.

Fien & Teun; feest op de boerderij theater voorstelling recensie

Het verhaal

In deze muzikale theatervoorstelling beleven Fien & Teun avonturen op de boerderij, samen met hun vriendjes Sebastiaan het Varken, Rosa de Koe en Pim de Hond. Sita Vermeulen, die inmiddels diverse musicals op haar naam heeft staan, zal de rol van vertelster vertolken in deze interactieve familievoorstelling. Samen met Fien & Teun leert ze de jongste theaterbezoekers en hun ouders van alles over dieren, de natuur en het Hollandse boerderijleven.

Fien en Teun, twee vrolijke boerenkinderen, ontdekken al spelenderwijs het Hollandse landleven op de boerderij in het dorpje Molenwaard. Hier beleven ze de leukste avonturen met hun vriendjes Sebastiaan het varken, Rosa de koe en Pim de hond en leren ze van alles over het verzorgen van dieren, de natuur en de herkomst van voedsel. Fien (6 jaar) is de moederlijke, grote zus die haar broertje Teun (4 jaar) alles vertelt wat ze leert op school. Teun is een creatieve avonturier die zelf graag op onderzoek uitgaat om nieuwe dingen te ontdekken.

De voorstelling is geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar en is leerzaam, maar zit ook vol humor, interactie en vrolijke muziek. Stil zitten is geen optie, je wordt erg aangestoken door de energie van de spelers. De voorstelling is ook zeer interactief.

Ook feest in de foyer

Na de voorstelling is het namelijk nog niet afgelopen. Je mag namelijk het podium op, zodat Fien & Teun samen met de vriendjes en vriendinnetjes op de foto kunnen. In de foyer wordt er namelijk voor en na de voorstelling een ‘Boerderij Experience’ aangeboden. Hier kunnen kinderen al spelenderwijs van alles ontdekken over het leven op de boerderij. Er zijn diverse activiteiten aangeboden zoals levensgrote puzzels, mijn kinderen vonden dit fantastisch en waren daar niet weg te slaan. Ook kun je en soort stempeltatoeage van Fien & Teun op je onderarm laten zetten. Dit doen ze vrij snel zodat de wachtrij te overzien is. Ook staan er speciale kindertafels met kleurplaten voor de kinderen die lekker creatief zijn. Zo wordt het een leuke middag weg en hoeven de kinderen niet alleen stil te zitten.

Speciaal voor de première was er zelfs een kinderboerderij. De kinderen konden hier schaapjes knuffelen, konijnen aaien en er waren ganzen, kippen, veulentjes en nog veel meer.

Live ontmoeten?

Wist je trouwens dat in Fien & Teun hun eigen ‘park’ hebben? Bij Avonturenboerderij Molenwaard geldt het motto: waar spelen ontdekken is. De bestaande tv-karakters Fien & Teun worden ingezet om kinderen meer te leren over de boerderij, natuur, tuin en dier. Zo kunnen kinderen kaas maken, koeien melken, een ritje op de pony’s maken of in het Wilgendoolhof verdwalen. Ook kunnen kinderen hun boerderijdiploma behalen en zijn er diverse klim- en speelmogelijkheden. Het heeft dus iets weg van een kinderpark, maar dan met allemaal natuurlijke ‘attracties’.

Op de hoogseizoendagen zijn Fien & Teun zelf aanwezig om met én voor de kinderen op te treden. In april 2018 openen de deuren van “Avonturenboerderij Molenwaard” op het terrein van het voormalige Streekcentrum Ooievaarsdorp Liesvelt uit Groot-Ammers. Het belevingscentrum zal zich met name richten op gezinnen met kinderen in de leeftijd van 2 tot 10 jaar. Dit is echt een aanrader om te bezoeken met jonge kinderen.

Meer informatie vind je hier