Fifty Shades Freed film recensie

Fifty Shades Freed film recensie

Toen Linda mij vroeg of ik, Joyce, naar de rode loper-première van Fifty Shades Freed wilde gaan, hoefde ik niet te twijfelen. Ik schaam me totaal niet voor mijn liefde voor Ana en Christian. En als je dan ook nog als een van de eersten de film mag bekijken, is dat natuurlijk helemaal fantastisch!

De rode loper

Wat was het ontzettend koud. En druk, rondom de rode loper. Het was zo druk, dat er geen ruimte was om hier even te blijven kijken. We besloten dus al snel naar binnen te gaan, waar het gelukkig iets warmer was. We kregen een wijntje en een cupcake en het wachten was op Fleur van Mamasliefste en Miriam van MeervanMir. We probeerden binnen in de foyer al wat BN’ers te spotten, maar er was niemand te bekennen. Tot we Marijke Helwegen ineens voorbij zagen komen.

Niet veel later besloten we een plekje te zoeken op het tweede balkon van de bioscoopzaal. Op het scherm konden we live meekijken naar de rode loper waar we BN’ers zoals Gerard Joling, Mascha van Beautygloss en wat dames en heren van het laatste seizoen van Holland’s Next Top Model. Vlak voordat de film begon, kwam de cast van de serie Brugklas ook om ons heen zitten. De film kon beginnen!

Fifty Shades Freed de film

Fifty Shades Freed is gebaseerd op het derde deel van de Vijftig Tinten trilogie, geschreven door E.L. James. Hoewel het in het eerste deel vooral over seks en oppervlakkige gevoelens gaat, is dit in het tweede deel al heel anders. Dan draait het om liefde en diepere gevoelens. In het derde deel is dit weer heel anders. Christian Grey en Anastasia trouwen en leven samen een heel luxe getrouwd leven. Een spannend leven, dat wel. Maar deze keer draait die spanning niet alleen om seks. Het geluk van Christian en Ana wordt bruut verstoord uit onverwachte hoek.

Ook de zwangerschap van Ana zorgt voor een vervelende spanning tussen de twee geliefden. En even is het de vraag of Christian het kindje wel wil. Maar als het erop lijkt dat hij Ana kwijtraakt, blijkt dat hun liefde sterk genoeg is voor alles.

De cast

Jamie Dornan en Dakota Johnson zijn terug als Christian Grey en Anastasia Steele. Verder bestaat de cast uit Eric Johnson (Jack Hyde), Eloise Mumford (Kate Kavanagh), Rita Ora (Mia Grey), Luke Grimes (Elliot Grey), Victor Rasuk (José Rodriguez), Max Martini (Jason Taylor), Callum Keith Rennie (Ray Steele), Bruce Altman (Jerry Roach), Arielle Kebbel (Gia Matteo), Robinne Lee (Ros Bailey), Brant Daugherty (Sawyer) en Marcia Gay Harden (Dr. Grace Trevelyan Grey).

De trailer

Wat vond ik van Fifty Shades Freed?

Van te voren had ik al wel bedacht dat het verhaal deze keer niet alleen maar om de seks tussen Christian en Ana zou gaan, maar het is natuurlijk altijd nog de vraag hoe dit verfilmd is. Ik vond de film erg goed, een stuk beter dan de eerste twee delen. Eindelijk vallen er puzzelstukjes op hun plaats. De film is op sommige momenten erg spannend. En hoewel ik in het boek natuurlijk weet hoe het afloopt, is het toch heel anders om in een film te kijken. Op sommige momenten vraag je je dus toch af hoe het zal aflopen.

Je waant je tijdens het kijken van de film echt weer in het rijke leven van Mr. Grey en de auto’s waar ze in reden waren jaloersmakend mooi. Aan het einde van de film was ik even een beetje teleurgesteld, omdat het boek zoveel mooier eindigt. Maar na de eerste aftiteling kwam er toch nog een stukje van Ana en Christian met hun nieuwe leven voorbij. Dat maakte veel goed.

Toch wordt het in het boek veel uitgebreider beschreven allemaal, heeft de (stief)vader van Ana een grotere rol en gaat in plaats van José, de broer van Kate mee tijdens het weekend in Aspen. Maar dat gebeurt bij veel films en zorgt er ook voor dat het alsnog leuk is om de boeken opnieuw te lezen.

Fifty Shades Freed is wat mij betreft een echte aanrader. En is zelfs voor mannelijke kijkers leuk vanwege de actie die erin zit.

Redactie Reis-liefde