Juf Roos film recensie

Juf Roos film recensie

Juf Roos; misschien wel de bekendste en populairste juf van Nederland. Met haar blonde opgestoken haren en haar mooie rode jurk is ze een opvallende verschijning, waardoor ook sommige vaders het helemaal niet erg vinden om naar haar te kijken 😉 Ze is bekend van de filmpjes op YouTube waarin iedere aflevering een ander liedje centraal staat.

Ze zingen niet alleen het liedje, maar samen met haar vriend Gijs beleeft ze iedere keer weer een avontuur. Een groot succes vooral bij peuters en kleuters en vanaf nu ook te zien in de bioscoop! Om dat te vieren organiseerde Kinepolis een speciale kleuterochtend.

Juf Roos

Juf Roos is jarig is gebaseerd op het gelijknamige RTL4-kinderprogramma. De vrolijke Juf Roos, ook in de tv-serie gespeeld door Melissa Drost, woont in een kleurrijke molen waar ze het liefst de hele dag zingt. Elke aflevering bevat dan ook een echt Hollands kinderliedje dat ouders nog kennen uit hun eigen kindertijd en kinderen dagelijks thuis of op het kinderdagverblijf zingen. Juf Roos krijgt iedere dag bezoek van haar grappige buurjongen Gijs. Ga mee met Juf Roos en Gijs naar een fantasiewereld waar de leukste Nederlandse liedjes tot leven komen!

Wij zijn naar de voorpremière geweest, de film is vanaf 31 juli opgenomen in de standaardprogrammering.

Juf Roos is jarig!

Hiep hiep hoera, Juf Roos is jarig! Natuurlijk organiseert ze een gezellig verjaardagsfeestje en iedereen is uitgenodigd. Om het extra feestelijk te maken, versiert de grappige buurjongen Gijs de kleurrijke molen waarin Juf Roos woont. Maar Gijs gebruikt veel te veel ballonnen. Tot hun grote schrik stijgt de molen door de vele ballonnen zomaar op, met Juf Roos en Gijs er nog in! Ze worden door de vliegende molen meegevoerd op een spannend avontuur over de hele wereld. Zullen ze nog wel op tijd terug zijn om in de klas van Juf Roos te trakteren?

Kleuterochtenden bij Kinepolis

De Kinepolis Kleuterbios is speciaal bedoeld voor de allerjongste filmfans (2-6 jaar). De lichten blijven gedeeltelijk aan zodat kinderen niet bang hoeven te zijn in het donker en je ook rustig kan zien waar je loopt als je onverhoopt tijdens de film een bezoekje moet brengen aan het toilet. Ook is er rekening gehouden met het geluid dat iets wordt gedempt.

Ook is het geen probleem als de kinderen niet de hele tijd op hun stoel blijven zitten. Stil zijn hoeft ook niet. Juist niet! Want met de liedjes van Juf Roos wil je graag lekker hard meezingen! Halverwege de film is er een korte pauze zodat iedereen even naar de wc kan, de benen kan strekken of even kan ontladen zodat je niet de hele tijd geconcentreerd hoeft te kijken. Al is dat bij Juf Roos geen probleem!

Voordat de film begint ben je ook al een half uur eerder welkom. Als je bij de zaal komt is het feestelijk aangekleed met slingers en ballonnen, staat er limonade klaar die de kinderen mogen pakken, liggen er kleurplaten op tafel zodat ze even kunnen kleuren en niet al in de zaal hoeven te wachten tot de film begint en is er de mogelijkheid om geschminkt te worden.

Zo wordt het al een echt feestje! Ook tijdens de pauze is het mogelijk om even wat te drinken, kleuren en te laten schminken. Ook staat er een box klaar waar je de strookjes met de naam van je kind in kan deponeren zodat je na afloop van de film een heus bioscoopdiploma kan ophalen! Voor veel kinderen is dit de eerste keer dat ze naar de bioscoop gaan en dan heb je een mooie herinnering!

Tijdens deze kleuterbiosvoorstelling stond de voorpremière van Juf Roos centraal, maar deze events worden vaker georganiseerd ook voor andere films! En op locaties door het hele land, zodat je niet altijd ver hoeft te reizen.

Recensie

Al snel werd duidelijk dat bij deze film mijn kinderen de gemiddelde leeftijd flink omhoog haalden, de meeste kinderen waren 2/3 jaar oud. Ik denk dat deze film vooral geschikt is voor kinderen tot een jaar of 4/5. Vooral omdat je niet stil hoeft te zitten, maar vrolijk mee kan zingen en dansen met de liedjes die bekend zijn sluit het goed aan bij de belevingswereld van jonge kinderen.

Zoonlief had een paar bekende liedjes waaronder zijn lievelingslied die hij mee zong, meedansen ging hem toch echt iets te ver 😉 Er zaten ook een aantal nieuwe liedjes in, of liedjes met een iets andere tekst of couplet dan zoals wij hem kenden. Dochterlief vond het ook wel prima om hiernaar te kijken, zeker met een bak popcorn die we bij de kassa hadden gekocht.

Ook voor mama was het op zich wel een leuke film, er zitten een aantal grapjes in zoals Gijs die verkleed gaat als skileraar waar ik vooral de moeders heel hard om hoorde lachen 😉 De activiteiten eromheen zoals het schminken en kleuren, maakten het helemaal af. Zeker zo aan het begin van de vakantie was dit een goede start en ben je toch een hele ochtend onder de pannen!