My Little Pony film recensie

My Little Pony film recensie

Ja het is zo ver, gisteren ging de allereerste echte bioscoopfilm van My Little Pony in première. Er zijn natuurlijk al meerdere series over deze eenhoorns verschenen die vrienden zijn van elkaar en in het vervolg daarop ook films. Maar nu is er ook een heuse 99 minuten durende bioscoopfilm, ideaal voor een middagje uit met de kids. Ideaal voor als het buiten guur en koud is of volgende week tijdens de herfstvakantie.

Er waren meerdere voorpremières gepland waarvan gisteren de laatste in het hartje van Nederland; Utrecht. Met drie kleuterdames maakten we er een echte meidenmiddag van. Het thema van My Little Pony is tenslotte vriendschap, en hoe leuk is het dan om als drie vriendinnen naar deze film te gaan! Na school aten we een broodje in de auto terwijl we op pad waren naar het grote feest. De kinderen hadden kleurrijke kleding aan en hadden er heel veel zin in.

Het verhaal; My Little Pony

Na een kort woordje en de waarschuwing dat het scherm even op zwart zou springen, begon de film. Heel fijn dat het verder niet meer lang wachten was. Voor we het wisten zaten we in de bekende wereld van Equastria waar de vrienden bezig waren met de voorbereidingen voor het grote Vriendschapfestival. Prinses Twiligt Sparkle is heel erg nerveus; want als prinses van de Vriendschap wil ze natuurlijk dat iedereen optimaal geniet. Maar dan krijgen ze onverwachts bezoek en dat is het begin van een groot avontuur. In een poging om hun volk te redden gaan ze op reis en maken ze nieuwe vrienden en komen ze uiteindelijk terecht in de onderwaterwereld van Seaquestria op zoek naar Koningin Novo. Zou het dan toch wel goed komen met de lieve paardjes?

Na afloop kregen ze alle drie een eigen goodiebag mee met leuke spulletjes van My Little Pony zodat de terugweg heel rustig verliep. Behalve als er wat op de grond was gevallen 😉 Ik moest dan ook beloven dat de oortjes de volgende dag mee mochten naar school.

Wat we er van vonden?

My Little Pony film recensie - Reisliefde

Er staan een aantal films op Netflix van My Little Pony, die heb ik wel eens met een half oogje meegekeken. Dat zijn altijd stuk voor stuk vrolijke films. Als je dat gewend bent is deze film net wat anders. Er zitten een aantal spannende stukjes in en op het einde vlak voor de ontknoping, had ik zelfs twee van de drie dames op schoot zitten. Wel op het puntje want ze wilden niets missen, maar toch wel even veilig. De leeftijdsgrens is dan ook niet voor niets vanaf 6 jaar. Niet dat het niet kan als ze jonger zijn, maar wel iets om rekening mee te houden. Zeker als je kind snel bang is.

De kinderen vonden het in ieder geval een heel leuke film. Ze moesten in het begin heel hard lachen om de grapjes die ze maakten en dat er het een en ander verkeerd ging. Ze zaten al snel helemaal in het verhaal met de vriendjes aan de ene kant en de ‘slechte eenhoorn’ aan de andere kant. Toen bleek waarom dat zo was kregen ze wel een beetje medelijden, en natuurlijk komt het goed. Maar dat kregen ze niet zo mee, in de boekjes bleef het de ‘slechte eenhoorn’. Het leukste vonden ze de zeepaardjes. Nu duurt dit stukje niet heel lang, maar het ziet er wel heel indrukwekkend uit. In de film worden er ook een aantal liedjes gezongen die ze wel al in de auto probeerden mee te zingen.

Zelf vond ik de film in het begin een beetje traag op gang komen zodat ik een beetje afgeleid raakte, maar al snel komt de vaart er in en zat ik zelf ook volop in het verhaal. Heel mooi vind ik toch ook wel hoe het thema van vriendschap hier doorheen verwerkt zit. Niet alleen in het festival, maar ook door de film heen. Het laat de mooie, maar ook minder mooie kanten zien zoals het ook in het echte leven gaat. Want soms vind je elkaar lief en soms iets minder. Zeker voor kleuters is vriendschap natuurlijk een heel belangrijk thema en daarom (naast dat de paardjes ook gewoon heel schattig zijn) is dit ook zo populair!

En hoe spannend ik het ook wel vond om met drie dames over de jaarbeurs te wandelen en niet wetende hoe druk het zou zijn (vorige keer bij zo’n première was het echt heel erg druk) vond ik het ook een zeer geslaagde middag en zeker voor de herhaling vatbaar!

Kortom; mocht je twijfelen of je naar deze film moet gaan. Zeker doen. En absoluut niet alleen voor meisjes! Zoonlief had het ook zeker fantastisch gevonden.

Premiere

Bij aankomst bleek dat we niet de enige waren, er stond een behoorlijke rij (die gelukkig wel aardig doorliep) van mensen die uitgenodigd waren om deze speciale voorstelling bij te wonen. Zo kon je onder andere kaartjes winnen via Intertoys die het speelgoed van Hasbro verkoopt. Waarover later nog zeker een blog komt. Wat de rij extra leuk maakte waren de My Little Ponypaarden, deze hadden we laatst ook al gezien op het hoofdkantoor van Hasbro en waren nu natuurlijk ook aanwezig. Ook heel gaaf gedaan was de enorme ballonnenboog in alle kleuren van de regenboog met miniaturen van de paardjes. We kregen vier kaartjes en een stempel en mochten een zaal in. Natuurlijk nadat we over een My Little Ponyloper waren gelopen en de kinderen waren gefilmd. Er was een filmploeg aanwezig die maar opnames bleven maken.

Daar was met lint een soort ‘route’ afgezet zodat je niets zou missen. Van het schminken waar ze met olie en glitters een echte beautymark op de wangen van de dames maakten. Het leek hier even heel druk maar ook dit ging heel snel, de dames waren met zijn drieën en nog voor de derde zat was de eerste al klaar. Ze waren dus heel geoefend! Daarna mochten ze ook nog een diadeem uitzoeken met oortjes in dezelfde kleuren als de paardjes. Deze kregen ze op hun hoofd. De route werd afgesloten met een foto voor een echt paneel zoals je bij filmsterren ziet. Omdat de dames met zijn drieën gingen kregen ze allemaal een eigen polaroidfoto als aandenken. Daaraan kan je zien dat het toch echt wel kleine modellen beginnen te worden 😉

In de rest van de ruimte lagen er spelletjes op de grond, stonden er wat kleinere tafels en twee lange tafels met kleurplaten en kleurtjes en een tafel met kralen en touwtjes waar heel handig de beginkralen al waren vastgeknoopt. De dames wisten niet waar ze moesten beginnen en hebben alles even gedaan. Net toen ze een spelletje gingen spelen kwam het verzoek om naar de zaal te gaan. De massa kwam dus in één keer in beweging. Voordat we de zaal in gingen stond er een tafel klaar met heel toepasselijk een bak popcorn en een drankje. Heel fijn was dat we kaartjes met zitplaatsen hadden gekregen. Dan hoef je niet heel moeilijk te doen. We zaten op rij zes dus niet al te hoog en dat was prima.