PAW Patrol Mighty Pups recensie

PAW Patrol Mighty Pups recensie

In de kerstvakantie naar de bioscoop met je kind? Dan is de winterbios van Nick Jr met PAW Patrol Mighty Pups en de nieuwste aflevering van Top Wings een absolute aanrader. De pups van Paw Patrol zijn voor veel kinderen hun grote held, zo ook van mijn kinderen. Ze worden dolenthousiast als ze deze karakters zien en zitten aan de buis gekluisterd als ze naar Nick Jr kijken.

Dit is absoluut één van de favoriete series. Toen we uitgenodigd werden voor de première van deze film wist ik dat ik ze daarmee een groot plezier zou doen. En dat is nog een understatement, op de terugweg in de auto kwamen ze superlatieven te kort om te beschrijven hoe gaaf ze dit vonden. Het eindoordeel; 10x super!

Kleuterbios

De Winterbios van Nick Jr, is een kleuterbioscoopvoorstelling. Dat betekent dat het licht niet helemaal uitgaat en het volume niet helemaal voluit. Ideaal als je kind opeens halverwege naar het toilet moet en je gewoon kan zien waar je loopt. Afhankelijk van de bioscoop krijgen ze na afloop een diploma na het bezoek, of wat te drinken erbij.

Première

Ondanks het supervroege tijdstip, het was acht uur toen we in de auto stapten richting Amsterdam, dat is vroeger dan dat we doordeweeks naar school de deur uitgaan… hadden ze het erg leuk aangekleed. Nog voor ik me kon aanmelden hadden ze bovenaan de enorme trap van Pathé Arena al Skye ontdekt. Ze begonnen direct te stuiteren, gelukkig kon ik meteen aanmelden en konden ze naar boven klimmen. Bovenaan werd Skye natuurlijk geknuffeld.

Doordat we op tijd waren en de eersten, konden ze even verderop op de, toepasselijke, oranje loper ook nog even knuffelen met Chase en Marshall. Over het algemeen de drie favoriete pups van de kinderen. Nadat de foto’s waren gemaakt werd het drukker, dus gingen we met een zakje popcorn, wat te drinken en een zitverhoger de zaal in. Nadat iedereen zat, werden we welkom geheten door de ambassadrice van Nick Jr, Kim Kötter, en begon de film. Na afloop konden ze nog een keer met de pups knuffelen en kregen ze een goodiebag en ballon naar huis.

Top Wings; banana

Voordat de film begint wordt er eerst een nieuwe aflevering van de Top Wings vertoond die pas over een tijdje te zien zal zijn op tv. Hierin zijn de Top Wings aanwezig op de school om te helpen met de organisatie van een schoolfeest. Het wachten is echter op een pinata in de vorm van een banaan die nog onderweg is. Dan verschijnen de bandietapen op het toneel en kidnappen het vliegtuig met de pinata en worden de Top Wings ingeschakeld om het schoolfeest te redden.

Paw Patrol Mighty Pups

Het hoogtepunt is toch echter wel de nieuwe bioscoopfilm van Paw Patrol. Geen losse afleveringen, maar een heuse film waar je als ouders zelf ook op een gegeven moment helemaal opgaat in het verhaal. Burgemeester Humdinger wil graag naar de maan en zijn neefje heeft een raket gemaakt. Dan gaat er iets mis en vertrekt de raket zonder dat hij aan boord is om de eerste burgemeester op de maan te zijn. Hij staat echter verkeerd afgesteld en ontploft tegen een komeet die vervolgens richting de aarde gaat, om precies te zijn richting Avonturenbaai.

De pups proberen dit te voorkomen en krijgen bij die poging magische krachten. De uitkijktoren is ook bestraald en zweeft sindsdien in de lucht. Dat geldt echter ook voor het neefje die extra superkrachten heeft gekregen en al snel volgt er een strijd om het restant van de komeet. Tijdens de film zijn er een aantal verwijzingen naar andere films, zoals op het einde als ze in de enorme kelder zijn met herinneringen aan avonturen, een scène die ook terugkomt in Indiana Jones.

Goed nieuws ook voor de echte Paw Patrol fans; volgend jaar kan je ze namelijk zelf bewonderen in het theater tijdens een live tour!

Zijn jouw kinderen ook zo’n fan van Paw Patrol?