Sesamstraat Live 50 jaar theater recensie

Dit jaar bestaat Sesamstraat alweer 50 jaar. Grote kans dat je vroeger zelf iedere dag naar dit programma keek, en misschien zelfs ook al je ouders. Echt een stukje nostalgie dus voor volwassenen. En ook al groeien kinderen hier niet meer mee op en kijken ze tegenwoordig naar Netflix of andere programma’s; Bert en Ernie, Koekiemonster en Elmo zijn zeker niet uit de gedachten verdwenen

De meeste kinderen kennen ze wel en kunnen er goed om lachen. En hoe gaaf is het dan om deze ‘helden’ dit jaar in het theater te zien tijdens de voorstelling Sesamstraat Live van Van Hoorne Entertainment?

De kracht van fantasie

Sesamstraat Live 50 jaar theater recensie - Reisliefde

Het thema van deze voorstelling is de kracht van je fantasie. Fantasie is natuurlijk een heel sterk iets waarmee je bijna alles kan. Tijdens de voorstelling helpt Sophie, die gaat verhuizen maar dat eigenlijk niet zo ziet zitten, de kinderen om naar hun eigen fantasiewereld te gaan; een plek waar alles kan en mag. In die fantasiewereld vinden we Sesamstraat en beleven we allemaal avonturen met Bert en Ernie, Elmo, Koekiemonster en ook Tommie en Pino zijn van de partij.

Sesamstraat Live

Het is feest in de bekendste straat van Nederland! Sesamstraat bestaat 50 jaar en komt met hun grootste show ooit naar het theater! Koekiemonster, Elmo, Tommie en Bert & Ernie beleven samen met Janouk Kelderman, bekend van Het Klokhuis, de vrolijkste avonturen. Dus, laat je speelgoed staan en schuif gezellig aan… in het theater voor deze gloednieuwe, fantasierijke familiemusical!

Wat volgt is een zeer interactieve voorstelling waarbij de kinderen regelmatig worden betrokken bij het verhaal en alles behalve stil op hun stoel hoeven te zitten. Er wordt gedanst, gezongen, een quiz gedaan, en natuurlijk zit er ook een educatief randje aan en oefenen we met tellen, vormen en kleuren en letters. De kinderen doen natuurlijk allemaal heel hard mee.

Na een half uur / drie kwartier lijkt het er op dat het publiek wat onrustig wordt met wat geroezemoes, maar na nog geen 5 seconden begint er een vrolijke medley van allemaal bekende kinderliedjes en staan ze op hun stoel mee te dansen of wordt er hard meegezongen en is de onrust weer voorbij.

Een aantal keer kijk ik naar mijn zoon die in het begin nog wat onwennig is ‘nee, ik ga echt niet meedoen’ maar vervolgens helemaal opgaat in het verhaal en meeschreeuwt als er weer een karakter stiekem om een hoekje kijkt. Hij geniet er met volle teugen van en als we die middag thuis zijn krijgt papa alles te horen en de volgende dag moet zijn Elmo-pet (die hij eerst niet op wilde) mee naar school om aan zijn klasgenootjes te laten zien 😉

Na afloop van de voorstelling is het mogelijk om met de figuren op de foto te gaan. Normaal worden deze foto’s gemaakt in de foyer, maar aangezien het om de première gaat en ook precies die dag Sesamstraat 50 jaar bestaat mogen de kinderen in groepjes het podium op voor een foto.

Meer informatie en de speellijst vind je hier.