Sonic film recensie

Sonic film recensie

Grote kans dat je Sonic kent van de Sega videogames, voor alle fans is er nu ook een echte bioscoopfilm! De karakters worden gespeeld door o.a. James Marsden, Jim Carrey en Tika Sumpter. Er zaten diverse fans in de zaal, die Sonic aanprezen als jeugdsentiment. Voor mij is dat echter niet van toepassing, net als voor mijn zoontje. Al heeft hij al wel kennisgemaakt met Sonic vanwege de Netflixserie. Daarom vond hij het extra leuk dat we afgelopen weekend voor Mamaliefde.nl naar de première van Sonic mochten gaan in Amsterdam!

Het verhaal van Sonic

Wie Sonic van de videogames kent, kent natuurlijk de verhouding tussen Sonic en Dr. Robotnik. Of moet ik zeggen Dr. Eggman.. Hij is een gestoorde professor die met zijn robots de wereld wil veroveren. Hij wil graag zijn eigen utopie creëren waarin hij regeert en als dit niet lukt, dan reageert hij dit af op een kinderachtige manier. Dan krijgt hij ongeveer net zo’n woedeaanval als mijn peuter. Dr. Robotnik wordt gespeeld door Jim Carrey.

Echt fantastisch weer in zijn rol als boze schurk natuurlijk, die ondertussen probeert het leven van Sonic zuur te maken door hem achterna te zitten voor zijn superkrachten. Hoe hij zijn dansjes doet als slechterik: heerlijk! Sonic wordt in de film bevriend met Tom (James Marsden), die hem helpt om veilig te blijven en samen te strijden tegen Dr. Robotnik. De karakters worden gespeeld door o.a. James Marsden, Jim Carrey en Tika Sumpter.

De première

Sonic film recensie - Reisliefde
Sonic film recensie - Reisliefde

Tijdens de première waren de Nederlandse stemacteurs Najib en Noah Amhali aanwezig en werd de film geopend door Sonic zelf met aan zijn zij Pip Pellens. Voor Najib een hele eer om de hoofdrol te mogen inspreken na zijn rollen als olifant 3 en pinguïn 2 en om dit samen met zijn zoon te mogen doen was helemaal een toffe ervaring! Er lagen allemaal vrolijke goodiebags op de stoelen klaar, waarin een heel rantsoen zat. Popcorn, chips, pakjes drinken, chocola. Het was helemaal Puck zijn dag en ook die van mij 😊

Wat vonden we er van?

Sonic film recensie - Reisliefde

Films waarin goed en slecht tegenover elkaar staan doen het natuurlijk altijd goed, deze strijd zorgt voor de nodige spanning of het allemaal wel goed zou aflopen. In de film zitten ook veel mooie beelden verwerkt van over de hele wereld; van de Chinese muur tot de pyramides in Egypte. Ook is er gebruik gemaakt van de nodige special effects.

Ook voor volwassenen is dit een film die zeker leuk is om samen met je kind te bekijken. Er zit namelijk een flinke dosis humor in, die alleen het oudere publiek begrijpt. Ik vond het leuk en wacht nu al met smart op deel 2! Het is grappig om te zien hoe een karakter vanuit de videogames het ‘overleefd’ in de echte wereld.

De film draait vanaf 13 februari in de bioscoop en volgens Puck was dit de allercoolste film ever. Dus kijken!