Skip to Content

Verrassings moeder dochter weekend SRPRS.me

Deze week wordt onze dochter vier jaar. Een heel bijzondere leeftijd. Lang hebben we nagedacht wat we dan graag willen geven. Tot ik ergens bij een andere moeder, van maar liefst vijf kinderen! las dat haar cadeautje is dat het kind een dag met mama op stap mag. Of dat nu shoppen, naar een speeltuin of gezellig wat eten is. Dat vond ik wel een erg leuk idee. Geen materialistische cadeautjes, maar quality time. Gewoon dat je er even helemaal alleen bent voor je kind.

Zonder dat het gedeeld moet worden met een jonger broertje of papa. Dan komt natuurlijk de praktische vraag; wat ga je dan doen? We besloten dit los te laten en kregen daarbij hulp van srprs.me. Zij staan bekend om de verrassingsweekendjes weg. Je hoeft je geen zorgen te maken over de voorbereiding, enkel het inpakken van je koffer!

SRPRS.me verrassings weekendje weg

Stiekem was ik toch wel een beetje nieuwsgierig waar we heen gingen. Vanaf een week voordat je vertrekt kan je de weersvoorspellingen op de plaats van bestemming volgen. Je hebt dus geen idee waar je heen gaat, maar wel of het regent of de zon schijnt en hoe warm / koud het is. Wel zo handig bij het inpakken. De weersvoorspellingen schommelden nog wel, maar kwamen allemaal uit op warme vrijdag met kans op regen en daarna frisser (maar nog steeds aangenaam) en wel / geen regen. Zeker toen er meer dan 30 graden stond, vroeg ik me toch wel af waar we heen gingen.

Nu kan je kiezen uit maximaal 150 of 300 kilometer reizen. Dat het geen Zuid-Frankrijk zou worden was bekend, maar waar zou het dan zulk mooi weer worden? Toch maar even de Europese weersvoorspelling erbij gepakt en Duitsland bleek de grootste kanshebber. Je weet echter maar nooit, er kan zo een andere weersvoorspelling zijn gebruikt die net iets afwijkt.

De reis

Nadat dochterlief thuis kwam van de peuterspeelzaal was het nog even de laatste dingen inpakken. Zo gingen er voor de zekerheid toch maar laarzen mee. Met als gevolg dat dochterlief de koffer in het midden van de gang had open gemaakt. Want de laarzen moesten ook in de koffer ;-) Daarna was het tijd om de eerste code te onthullen.

Op een kraskaart kwam een viercijferige code tevoorschijn die we online moesten invoeren. Daarmee zou dan de richting bekend gemaakt worden. En dat werd Boxmeer, snel de kaart erbij pakken om te kijken waar dat precies ligt. Nadat broerlief was opgehaald voor een logeerpartijtje bij oma en opa waar ook hij geen aandacht tekort zal komen, gingen we op pad.

Op de kaart hadden we een paar grote steden uitgezocht om te volgen op de borden. Ik wilde de uitdaging wel aangaan om zonder navigatie aan te komen op de bestemming en te zien waar het ‘lot’ ons brengt. Dat betekende dus al vlak voordat we de snelweg opreden dat dochter mocht kiezen tussen links (Den Haag / Utrecht) of rechts (Rotterdam / Gorinchem). Toen ik echter een afslag had gemist en we dreigden naar België te gaan heb ik vlak voor Breda toch maar even gesjoemeld tot we weer goed zaten.

Daarna was het gelukkig beter te doen en kwamen we na twee uur aan in Boxmeer. Omdat het ondertussen al vier uur was reed ik niet te ver de stad in, en parkeerden we bij een informatiebord. Stiekem had ik gehoopt bij een plaatsnaambord te parkeren voor een foto, maar die stond al bij de afrit van de snelweg.

Tijd voor de tweede stap; namelijk het onthullen van de bestemming. In het gras kraste dochterlief het vakje open met de eindbestemming: Düsseldorf Duitsland. Mijn ‘voorgevoel’ klopte dus. Stiekem was ik ook wel nieuwsgierig naar deze stad. In mijn gedachten is dit een stadscentrum in het midden van het Roergebied en onderdeel van een grote industriestad. Dit zou ik dus zeker niet snel overwegen voor een weekendje weg.

Vlak voordat we bij Düsseldorf waren heb ik de auto geparkeerd bij een benzinestation om de laatste twee enveloppen te openen. Namelijk de eerste over de accommodatie, aangezien Düsseldorf erg groot is, vond ik het fijn om niet teveel rondjes te rijden. En in de tweede bleek een Umweltsticker te zitten die tegenwoordig verplicht is in een aantal Duitse steden. Erg fijn dat ze daar rekening mee houden! In de aanwijzingen stond dat bijvoorbeeld tol etc. voor eigen kosten zijn.

Moeder dochter weekend met overnachting in Derag Livinghotel de Medici

Zonder problemen kwamen we aan in de straat. Het was maar goed dat ik niet alleen op google maps vertrouwde maar ook rondkeek. Volgens de navigatie lag het hotel namelijk aan de rechterzijde maar ik vond hem al snel aan de linkerkant. Er was een kleine poort waar ik ‘heel brutaal’ in ben gereden. Ik had zoiets van ze weten hier vast wel of er een parkeerplaats in de buurt is. Wat bleek; de portier parkeert de auto zelfs voor je. Je kan dus letterlijk voor de ingang uitstappen, uitladen en naar de receptie lopen om in te checken.

De eerste indruk van dit hotel was echt zo van ‘verblijven we hier’. Ik zag buiten op het terrasje allemaal chique geklede dames zitten en het hotel zag er erg luxe uit. Die avond las ik dat het ook een vijfsterren hotel was ;-) Zit je daar gezellig met je peuter. Het werd duidelijk dat dit hotel een rijke geschiedenis heeft en al vele eeuwen mee gaat. Als stadhuis, klooster, museum en nu dus hotel.

Het werd duidelijk dat dit hotel een rijke geschiedenis heeft en al vele eeuwen mee gaat. Als stadhuis, klooster, museum en nu dus hotel. Al is er volgens mij niet veel veranderd. Overal waar je komt zie je nog wandkleden, beelden en andere historische artefacten. Gelukkig het meeste achter glas, ver weg van nieuwsgierige peutervingers. Die al wel snel de knopjes van de panoramalift hadden gevonden en ze het liefst de rest van de avond was gebleven ;-)

Op naar de kamer, deze lag aan een gang waar de sperencollectie was uitgestald. In ieder geval veilig dus. De hotelkamer (business) was niet erg groot maar wel uitgebreid ingericht. Twee enorme kledingkasten, waar zelfs een stijfapparaat in zit voor je broeken, een minibar, kleine badkamer met toilet, wastafel en douche. Waarbij de wastafel vol staat met allerlei verzorgingsproducten. Ook staat er op iedere tafel een nespressoapparaat, kan je ‘s ochtends eerst genieten van een koffie en wordt er een fles water geleverd.

Nadat we even waren opgefrist en omgekleed na vijf uur in de auto gaf dochter aan dat ze wel zin had om te eten. Er is ook gratis wi-fi beschikbaar, je kan inloggen met je kamernummer en genieten van een vrij goede verbinding met een mega bereik. Toen we een dag later in een restaurant op 10 huizen verder zaten van het uiterste hoekje van het hotel hadden we nog genoeg bereik om Netflix te kijken;-)

Moeder dochter weekend srprs.me roadtrip Dusseldorf - Mamaliefde.nl

In de gids had ik gelezen dat ze bij de receptie een kaart hadden van de stad, dat leek me wel zo makkelijk. Meteen even gevraagd of er ook wat restaurantjes in de buurt waren. Vanuit de auto had ik er nog geen gezien. Daar kreeg ik wel een heel rare blik op. Toen we de zijuitgang hadden genomen zag ik waarom. We zaten echt midden in het centrum, en overal, maar dan ook echt overal zitten kroegen.

Die vanwege het EK ook zeer druk bevolkt waren, ook al werd er die dag niet gevoetbald. Een heel fijne locatie dus, ook toen ik die avond even op zoek ging naar wat leuke activiteiten voor de volgende dag bleek dat we echt een toplocatie hebben en alles op loopafstand is. Over wat er allemaal te zien en doen is in Düsseldorf kom ik later terug.

Bij de reis van srprs.me zit ook het ontbijt inbegrepen. Wel zo fijn omdat je er dan niet direct in de ochtend erop uit hoeft en met een volle maag op stap kan. Het ontbijtbuffet is zeer uitgebreid en wisselt iedere 14 dagen van landenthema. Het zag er niet groot uit, maar de keuze was enorm uitgebreid.

Meerdere soorten vleeswaren, zelfs zalmamuses, meerdere soorten kaas, diverse fruitsappen, vers fruit (gesneden en ongesneden), verse yoghurt, cereals, diverse broodjes, zoete broodjes, engels ontbijt, american pancakes en zelfs met de hand gemaakte chocoladesoesjes. De thee en koffie wordt aan tafel geserveerd in enorme kannen, in het bijzijn van een waterloper die aangeeft hoe lang de thee moet trekken. Had dat nog nooit gezien maar erg handig.

Doordat het hotel vroeger als museum heeft gediend en als kasteel kwamen we ook meerdere fotografen tegen met professionele apparatuur. Zelfs een bruidspaar die hier foto’s kwamen maken op de trappen en de gangen. En ik geef ze groot gelijk op deze regenachtige dag.

En weer naar huis

Moeder dochter weekend srprs.me roadtrip Dusseldorf - Mamaliefde.nl

Voor elf uur moesten we uitchecken, eventueel kan je de bagage nog wel achterlaten. Nu zijn twee dagen zeker niet genoeg om de stad Düsseldorf te ontdekken. Er valt zo ontzettend veel te zien en doen, ook in de nabije omgeving. Toch gingen we na het ontbijt op pad. We bezochten wat dingen in de omgeving terwijl we rustig aan terug reden richting Duitsland.

Wat me vooral ook opviel zijn de prijzen van dit hotel in vergelijking met de prijzen van de srprs.me roadtrip. Voor dat bedrag kan je nooit zelf hier komen. Zelfs niet voor een nachtje zonder ontbijt, eerder alleen voor het ontbijt. Kortom, het was een groot succes dit weekendje weg.

Hebben jullie wel eens een moeder / dochter uitstapje gemaakt?