Skip to Content

Van der Valk Dordrecht review met kinderen

Zo af en toe is het goed om eens één-op-één met de kinderen op stap te gaan; even volledige aandacht en quality time. Gezellig samen kletsen, lekker eten en leuke dingen doen.

Aangezien broerlief uit logeren was, besloten we dat het wel zo leuk was om niet alleen een dagje samen op pad te gaan voor een moeder-dochterspabehandeling, maar er een hotelovernachting aan vast te koppelen. Even echt er tussenuit, en dat hoeft niet eens zo heel ver weg.

De vestigingen van Hotel van der Valk zijn dan ideaal omdat die aan de snelweg liggen zodat je alle kanten op kan, en ook over ruime kamers beschikt. Na een blik op de kaart besloten we voor Van der Valk Dordrecht gedaan.

Aan de rand van de Biesbosch en vlakbij waar we de volgende ochtend een afspraak hadden.

Van der Valk Dordrecht

Van der Valk Dordrecht review met kinderen - Mamaliefde

Als we aan komen rijden vraagt ze of we er zijn. We rijden door een slagboom de parkeerplaats op met een hoge flattoren vol slaapkamers. Al snel spot ze de toekan helemaal bovenaan, die hadden we toch ook tijdens het kerstdiner bij Avifauna gezien? We tillen de koffer uit de achterbak en trots paradeert ze daarmee naar de ingang. Bij de trappen help ik even en dan door de draaideur naar binnen. Haar ogen worden zo groot als schoteltjes en ze blijft maar om zich heen kijken. We zien een haardvuurtje, relaxte zitplekken en het meest indrukwekkende vindt ze nog wel de ‘waterval’ achter de dames bij de receptie.

Coronaproof nemen we plaats in de wachtrij op de stippen tot we aan de beurt zijn en mogen inchecken. We hebben al online betaald dus krijgen even kort uitleg, reserveren voor een uurtje zwemmen in het zwembad, krijgen vouchers voor een drankje in de skybar, aangezien we direct via hun website hebben geboekt, en krijgen het pasje voor de hotelkamer op de 8e verdieping.

Onze kamer

Van der Valk Dordrecht review met kinderen - Mamaliefde

We overnachten in een superior kamer, dat klinkt natuurlijk al heel erg bijzonder en we mogen ook zeker niet klagen. Ik geef dochter het pasje om de deur open te maken en wederom loopt ze weer vol bewondering naar binnen, en ik er achteraan. Het eerste dat me opvalt is de ruimte, geen hutje mutje maar ruim opgezet met een enorm bed van twee losse bedden tegen elkaar aan, een gezellig zitje in de hoek, ruim bureau, kledingkast en koffiehoekje. Later als ik kijk zie ik in de lage kast een klein koelkastje staan met de minibar (die kun je als extra bij je boeking bestellen). Ik zie hier zelfs het Nieuwe Testament liggen, dat is al even geleden, terwijl dat vroeger heel ‘normaal’ was. In de kledingkast vind ik ook nog eens een strijkplank en een extra deken / kussen mocht je het koud hebben. Zelf zijn we heel blij met de airco die voor koele lucht zorgt.

We openen de gordijnen en zien dat we inderdaad een hoekkamer hebben en dus twee kanten op kunnen kijken. Vanaf de 8e verdieping heb je natuurlijk een prachtig uitzicht. We hebben geluk en zitten aan de ‘achterkant’ van het hotel, dus geen snelweg maar een klein woonwijkje en verder groen zover het oog reikt. Weilanden en wat bossen, want daar begint de Biesbosch. Echt genieten dus!

Als de schoenen uit zijn mag ze even een keertje op het bed springen om de matrassen te testen; die veren goed mee en worden goedgekeurd. Vervolgens gaat ze verder met het draaien van rondjes voor de enorme passpiegel. Ze voelt zich al helemaal een prinsesje. Een goed begin van ons moeder-dochteruitje dus!

Superfijn is ook dat het toilet en badkamer van elkaar gescheiden zijn. Zo heb je ook echt even privacy op het kleinste kamertje. De badkamer daarentegen is ook echt enorm. Naast de flinke wastafel, voorzien van allemaal dingen zoals shampoo en zelfs een haarmasker en gezichtshanddoekje, is er een ruim tweepersoonsbad zodat je voor een romantische nacht met je partner daar ook heerlijk kan genieten. Liever douchen? Ook dat is geen probleem, er is een ruime inloopdouche waar je ‘s ochtends goed wakker kan worden, of natuurlijk voor het slapen gaan.

Later die avond als het bedtijd is kruipt ze languit op bed, ik had beloofd dat ze nog even tv mocht kijken op het beeldscherm dat boven het bureau hangt. Deze zit vast aan een standaard waarmee we hem kunnen bijdraaien zodat ze het goed kan zien. Als de aflevering is afgelopen, is het bedtijd. En wat is er dan fijner om samen weg te dommelen in het grote bed. Even later word ik toch weer wakker, en besluit ik toch even de laptop er bij te pakken. Er is gewoon gratis WiFi aanwezig waar ik op kan inloggen zonder code of wachtwoord en die werkt prima.

Tip: Ga je met de familie op pad dan zijn er speciale familiekamers. Of kun je op de meeste kamers een extra, derde bed laten bijplaatsen, of een babybedje.

Skybar

Van der Valk Dordrecht review met kinderen - Mamaliefde

Na het eten, niet in het restaurant maar buiten de deur aangezien dochter al de McDonalds had gespot aan de andere kant van de snelweg en zij mocht kiezen, brengen we een bezoekje aan de Skybar. Deze bevindt zich op de bovenste verdieping op de 14e etage. Vanaf hier kun je nog veel verder kijken. We vinden een plekje aan het raam met twee stoelen en bestellen een drankje; een frisdrank met prik voor dochter en een wijntje voor mezelf. En vooruit toch ook een borrelhapje erbij. De klok tikt echter rustig door en dan begint ze toch wel een beetje moe te worden. Een beetje verlegen loopt ze met de pinpas achter de medewerker aan naar de bar waar het pinautomaat ligt en ze niet 1, maar een hand vol mentossnoepjes krijgt om mee te nemen naar de kamer. Na een dankjewel besluit ze zelf er toch maar eentje te nemen, en de rest te bewaren.

Ontbijt

We hebben een overnachting geboekt met ontbijt. Hotelontbijtjes zijn tenslotte altijd een groot succes, en vormen gewoon een goed begin van de dag. We waren wat aan de vroege kant aangezien we daarna wilden gaan zwemmen (anders hadden we zeker wat langer uitgeslapen), dus toen we in het restaurant aankwamen was het nog heel erg rustig. We zochten een tafeltje uit bij het raam, het liefste wilde dochter naar buiten maar op het terras waren ze nog bezig met het meubilair klaar te zetten. Daar waren we dus nog net te vroeg voor. En daarna was het natuurlijk tijd om een rondje te lopen langs het buffet; je kon gewoon zelf pakken en kiezen uit een enorme keuze uit cereals, warme dranken en sappen, melkproducten en yoghurtjes, vers fruit en groenten, vleeswaren, kaas, diverse soorten broodjes en natuurlijk ontbrak het Engels ontbijt ook niet, inclusief life-cooking sunny side gebakken eitjes.

Zwembad

Van der Valk Dordrecht review met kinderen - Mamaliefde

Na het ontbijt was het dan zo ver; sinds dat dochter hoorde dat er een zwembad was wilde ze natuurlijk zwemmen. En we hebben tenslotte niet voor niets de zwemkleding meegenomen. Met de badpakken aan vertrekken we naar boven waar op de bovenste verdieping niet alleen de sky bar maar ook het zwembad bevindt. De avond ervoor hadden we al even door het raampje gekeken en dat zag er wel erg gaaf uit zo op grote hoogte! We hebben 50 minuten tijd om te zwemmen, waarna de volgende groep mag. Dat is meer dan genoeg, om wat in het water te springen, heen en weer te trekken of even in de sauna te zitten die op dat moment nog erg koel was. Het zwembad wordt volgens mij met zout schoon gehouden ipv chloor en er was ook een water feature. Heel even zijn we ook naar buiten gelopen om daar van het uitzicht over de stad te genieten. Bij de kleedkamers (die vanwege coronamaatregelen) gesloten waren lagen ook stapels met handdoeken klaar, zodat je die niet zelf hoeft mee te nemen uit de kamer. Douchen deden we ook in de eigen kamer.

Uitchecken

En helaas, dan komt er toch ook weer een einde aan het verblijf en is het tijd om uit te checken. Bij de receptie leveren we het pasje in, en aangezien alles al is betaald zijn er geen extra kosten, en daarna is het tijd om te gaan. Het was heerlijk om er zo even samen op uit te zijn en we hebben allebei flink genoten van deze quality time samen. Je hebt dan toch ook wat andere gesprekken dan waar je normaal aan toe komt. Als het aan de jongedame lag doen we dit snel weer een keertje.